Leta i den här bloggen

Sidor

15 jan. 2016

Terminens första veckobrev v.2!

Hej igen!

Vi har tagit det lugnt den här veckan. Ola har kommit till klassen och vi har lärt känna honom. Enligt de flesta är han väldigt bra på att förklara.
På idrotten har vi kört Kungsboll. Det var ganska roligt. 
På torsdagsidrotten åkte vi pulka bakom Wennergrens Center. Vi åkte på madrasser, det var väldigt kul.

Vi har pratat och skrivit om våra lov, både på svenska och på engelska.

Vi har gått igenom vilka sidor i religionsboken vi har prov på och gått igenom ungefär hur frågorna kommer att se ut.

Vi har fått tillbaka våra engelskaprov denna vecka och de som hade svårt med verben och deras böjningar vet vad de behöver träna på. Det är bara att plugga, för vi kommer att återkomma till det.

Vi hade terminens första musik lektion idag. Vi ska börja spela gitarr och vi lyssnade på olika kända gitarrister. Vi fick glass för att vi gjorde ett jättebra jobb med Luciatåget. 

På engelskan blev vi uppdelade i 7 olika grupper. Varje grupp fick ett engelsktalande land och ska sedan redovisa för klassen om hur det landet firar jul. Det kommer bli kul med att jobba med detta projekt.

Vi lyssnade på News och de gjorde ett jättebra jobb. Det var intressanta nyheter. 




NinaInfo

Jag vill påminna er om att gå in på Skolwebben och ändra ev mobilnummer, mailadress el dyl, om något har ändrats kring era uppgifter. Det är därifrån jag sedan skriver ut era kontaktuppgifter. Det är viktigt att jag kan nå er ifall olyckan är framme. Jag skriver ut en ny uppdaterad lista på fredag nästa vecka och hoppas då att ni varit inne och ändrat om ni behövt göra det. Tack!

Det finns ff några som inte får gå själva från Odenplan och/eller Hagaparken vid utflykt. Vet ni med er att ni har begränsningar som ska ändras - hör av er i så fall. 
Hör jag inget, så utgår jag från att det ni meddelat tidigare ff gäller.

Välkomna på utvecklingssamtal! Jag smygbörjar med två nästa vecka.

Vi kommer att jobba med hållbar utveckling några veckor innan sportlovet, alla klasser på skolan. 5a kommer att jobba tillsammans med 8a. På torsdag ska vi träffas tillsammans för första gången. Det ser vi fram emot!



Trevlig Helg!
Önskar
John, Alma, Linda, Nina och Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar